Korassa on yleensä 21 kieltä, 11 vasemmalla ja 10 oikealla. 4 paksuimpaa kieltä (F2, C3, D3, E3) ovat vasemmalla puolella, jonka jälkeen sävelet vaihtavat paikkaa vuoroin oikealle vuoroin vasemmalle aina F5 saakka, jonka jälkeen G5 ja A5 ovat oikealla.

                                                                                                              

Koran Skaala

 

Kuvassa olevaa viritystä kutsutaan nimellä Sawta ( Sauta)

Virityksestä löytyy samat nuotit kuin C-duurista : C- D – E – F – G -A – H.

Toista yleistä viritysä kutsutaan Silaba (Tomora ba) viritykseksi.
Se on samanlainen kuin länsimainen F-duuri: F – G – A – B – C – D – E.

Näiden kahden  virityksen ero on ainastaan se että H sävel on laskettu B säveleksi.

Tomora mesengo virityksestä löytyy seuraavat nuotit: F – G – Ab – B – C – D – Eb.

Ylhäällä olevaan kaavioon on merkitty oktaavialat. Sävelten Hz-arvot löytyvät täältä.

Vastaavalla tavalla viritettynä Silaba ja Sauta virityksissä ääniala on 87,31 – 880 Hz eli F2 – A5.

F-asemaan virittäminen on nykypäivänä yleistä soittajien keskuudessa koska silloin koralla voi soittaa länsimaisten soittimien kanssa, eli orkestereissa.
Myöskin heptatoniset mandebalafonit viritetään nykyään usein samasta syystä C-duuriin esim. G-asemasta : G – A – H – C – D – E – F,  3 oktaavin verran. (21 kieltä).

Perinteiset viritykset poikkeavat  länsimaisista oktaavialoista. Länsi-afrikasta löytyy esim. virityksiä jotka perustuvat paikalliseen puhuttuun kieleen.
Hz- arvoiltaan ne ovat niin erilaisia että tällä tavalla viritetyillä soittimilla ei voi soittaa länsimaisten soittimien kanssa.